عصر روز جمعه احتمالا تماشاگران زیادی به امید دیدن پیروزی تیم ملی ایران مقابل اندونزی به ورزشگاه آزادی خواهند رفت.

فوتبال

این نخستین بازی مردان کی روش در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2014 است و یک برد قاطعانه کمک می‌کند که آنها مسیر صعود به مرحله بعد را راحت‌تر طی کنند.

تیم ملی ایران در مرحله قبل کار سختی نداشت و با 2 پیروزی 4 بر صفر و یک بر صفر برابر مالدیو، به این مرحله رسید. در این مرحله اما تیم‌های اندونزی و به‌ویژه قطر و بحرین حریفان سخت تری نسبت به مالدیو محسوب می‌شوند.
کی روش کارش به‌عنوان سرمربی، تیم ملی را با اردوی تابستانی اتریش شروع کرد و در آنجا تیم ملی 3 بازی تدارکاتی مقابل تیم‌های باشگاهی داشت. نخستین بازی رسمی تیم ملی با این مربی مقابل ماداگاسکار بود که با تک گل سید جلال حسینی به سود ایران به پایان رسید.

پس از آن نوبت بازی‌های رفت و برگشت مقابل مالدیو بود و بازی روز جمعه چهارمین بازی رسمی تیم ملی با هدایت این مربی پرتغالی به شمار می‌رود. پس از 3 برد متوالی، انتظار می‌رود تیم ملی این بازی را هم با 3 امتیاز ترک کند، به‌ویژه اینکه کی روش این بار تقریبا همه نفرات اصلی‌اش را در اختیار دارد. نکونام پس از غیبت در 3 بازی قبلی و همچنین بازی مقابل روسیه به تیم ملی بازگشته است. همچنین فرهاد مجیدی، یکی از آماده‌ترین بازیکنان لیگ هم مانند علی کریمی به تیم ملی بازگشته و تجربه آنها قطعا کمک بزرگی در راه رسیدن به جام جهانی خواهد بود.

کی روش در این بازی هم به آرایش 3-3-4 وفادار خواهد ماند. اگر در 2 روزباقیمانده اتفاق خاصی نیفتد، ترکیب تیم ملی براساس تمرینات روزهای اخیر به شرح زیر خواهد بود. رحمتی درون دروازه می‌ایستد و عقیلی، حسینی، حیدری و پولادی 4مدافع تیم ملی هستند. در خط میانی نکونام به احتمال زیاد به جای همیشگی‌اش برمی‌گردد. علی کریمی جلوتر از او بازی می‌کند و سومین هافبک از بین حدادی‌فر و تیموریان انتخاب می‌شود. در خط حمله هم با توجه به محرومیت انصاری فرد، فرهاد مجیدی مهاجم میانی خواهد بود. غلامرضا رضایی در سمت راست و خلعتبری در سمت چپ بازی می‌کند. تنها چیزی که این روزها برنامه تیم ملی را مختل کرده، باران غیرمنتظره تابستانی روزهای اخیر تهران است. تمرین صبح دیروز تیم ملی مثل تمرین صبح یکشنبه لغو شد و کی روش مجبور شد بازیکنان تیم ملی را به سالن ببرد.

حریف آسان

اندونزی را می‌توان ضعیف‌ترین تیم گروه E دانست. این تیم برای رسیدن به این مرحله موفق شد پس از تساوی یک بر یک در عشق آباد، ترکمنستان را در جاکارتا 4 بر 3 شکست دهد. با وجود این ویم ریس برگن، سرمربی هلندی این تیم پس از قرعه‌کشی مرحله گروهی مدعی شد که تیمش از نظر بدنی و تنفسی مشکل دارد. اندونزی در یک ماه اخیر تمرینات فشرده‌ای را برای بهبود وضعیت بدنی بازیکنانش پشت سر گذاشته است. ریس برگن همچنین تیمش را از نظر تاکتیکی آماده بازی مقابل تیم‌های قوی‌تر این گروه کرده است و آنها امیدوارند با بازی دفاعی فشرده و استفاده از کریستین گونزالس، مهاجم اروگوئه‌ای‌شان در ضد‌حملات، از بخت حداقلی شان برای صعود استفاده کنند. اندونزی در این مدت 2 بازی دوستانه هم برگزار کرد که در اولی موفق شد فلسطین را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد و شنبه این هفته در شهر امان با یک گل مغلوب اردن شد. اندونزی در این بازی از آرایش 1-3-2-4 استفاده کرد و در ورزشگاه آزادی هم با همین روش بازی خواهد کرد. تساوی می‌تواند نتیجه ایده‌آلی برای ضعیف‌ترین تیم گروه باشد ولی شکست با حداقل گل هم روحیه اندونزی را برای بازی بعدی که در جاکارتا میزبان بحرین خواهد بود، حفظ خواهد کرد.

بحرین - قطر؛ جدال بحران زده‌ها

جمعه شب در دیگر بازی گروه، بحرین در شهر منامه میزبان قطر است. تنش‌های سیاسی اخیر بحرین، روی تیم ملی این کشور هم تاثیر گذاشته و تعدادی از بازیکنان کلیدی کنار گذاشته شده‌اند. با وجود این، پیتر تیلور، سرمربی انگلیسی بحرین که به همراه تیمش در اردوی دبی به سر می‌برد، گفت که این بازیکنان را درصورت آمادگی به تیم ملی دعوت خواهد کرد. قطر هم که قرار بود با راجواچ وارد مسابقات شود، در تغییری ناگهانی لازارونی برزیلی را جانشین او کرد. این تیم در 2بازی اخیرش مغلوب عراق و امارات شده و شرایط امیدوارکننده‌ای ندارد.

کد خبر 144421
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز